آخرین اخبار دنیای تکنولوژی
منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.
امیرمسعود عابدین_ تویوتا آفریقای جنوبی تصمیم گرفته تا از نام معروف استارلت برای SUV شهری جدید خود استفاده کند. بنابراین این شرکت شاسیبلند استارلت کراس را ایجاد کرد. تویوتا استارلت کراس آشنا به نظر میرسد، چرا که این خودرو در واقع همان سوزوکی فرانکس و تویوتا اوربان کروزر است.
به طور قابل پیشبینی، ظاهر استارلت کراس با فرانکس و اوربان کروزر تقریباً یکسان است. عناصر خاص تویوتا به سپر جلو، نمادها و گرافیک LED روی چراغهای جلو و عقب محدود میشوند.
این تغییر نام به این دلیل است که خریداران آفریقای جنوبی از قبل با نام استارلت آشنا هستند و این خودرو را به گزینهای مناسب برای یک SUV کوچک تبدیل میکند. تویوتا استارلت کراس با طول ۳۹۹۵ میلیمتر (۱۵۷٫۳ اینچ) از معماری Heartect سوزوکی استفاده میکند. تنها گزینه پیشرانه در آفریقای جنوبی یک موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. خریداران میتوانند بین گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند. در هر دو مورد، نیرو منحصراً به محور جلو ارسال میشود.
در داخل تویوتا استار..
تینا مزدکی: هرودت اولین مورخی بود که تا آنجایی که شواهد را در دسترس داشت، در مورد زادگاه اولیه اتروسکها نوشت. او به این نتیجه رسید که در دوران جنگ تروآ، آنها با قحطی وحشتناکی روبهرو شدند؛ درنتیجه نیمی از آنها از غرب آناتولی به ایتالیا آمدن؛ پسازاین مهاجرت در ایتالیای مرکزی ساکن شدند و اتروریا را تشکیل دادند. بنابراین اکثر مورخان قبول کردند که اتروسک ها از آناتولی آمدند.
از آنجایی در هرموردی استثنایی وجود دارد؛ دینویسیوس هالیکارناسوس نیز با این ایده مخالف بود. او بر این باور بود که اتروسک ها ساکنان بومی ایتالیا هستند. برخی ادعاها که برگرفته از اسناد و مدارک قرن اول پیش از قرونوسطی است نیز، آنها بومی ناحیهای در شمال ایتالیا میداند. اما این نظریه که بر اساس نظریه مورخی به نام لیوی شکلگرفته اشتباه است. درواقع لیوی میگوید اتروسک ها پسازاینکه برای اولین بار در ایتالیای مرکزی ساکن شدند، به آن منطقه در شمال ایتالیا مهاجرت کردند. بنابراین، تنها دو نظریه متضاد در مورد منشأ اتروسک ها در دوران باستان وجود دارد.
شواهد باستانشناسی دیونیسیوس هالیکارناسوس به این دلیل که هیچ شباهتی بین..
به گزارش خبرآنلاین، اسنودن میگوید که برخلاف تصور عمومی، تراکنشهای بیتکوین کاملاً ناشناس نیستند و میتوان آنها را ردیابی کرد که برای حریم خصوصی افراد خطر محسوب میشود.
به نقل از دیجیاتو، ادوارد اسنودن در سخنرانی جدید خود گفت بهرغم تصور غلط رایج مبنی بر اینکه نقلوانتقالات بیتکوین ناشناس است، بیشتر تراکنشها را میتوان از طریق صرافیهای قانونی ردیابی کرد. این امر میتواند اطلاعات حساسی از کاربران را نشان دهد. اسنودن گفت: «تراکنشهای بیتکوین خصوصی نیستند و همه شمایی که اینجا هستید این مسئله را بهطورکلی میدانید؛ چون حالا ما در سال 2024 هستیم و دیگر سال 2013 نیست که بگوییم بیتکوین کاملاً ناشناس است و واحد پول مجرمان محسوب میشود… واقعیت این است که تراکنشهای بیتکوین دائمی و عمومی هستند و میتوان رد آنها را زد و پیوندشان را [با افراد] تشخیص داد.»
اسنودن در سخنرانی خود گفت: «وقتی آنها تاریخچه تراکنش شما را داشته باشند، تاریخچه زندگی شما را نیز خواهند داشت، میدانند چه میخوانید، چه چیزی میخرید، برای چه کسی [بیتکوین] میفرستید، از چه کسانی حمایت مالی سیاسی میکنید؛ همه این..
به گزارش خبرآنلاین، بازیهای المپیک علاوه بر به چالش کشیدن ورزشکاران، فرصتی برای نمایش و آزمایش نوآوریها برای ارتقای رقابتها هستند. در اینجا به چند نمونه از نوآوریهای تاثیرگذار بر تاریخ بازیهای المپیک میپردازیم.
المپیک لس آنجلس ۱۹۳۲: کرنوگراف
بر اساس گزارش ایسنا، پیش از بازیهای المپیک ۱۹۳۲، هر داور کرونومتر خود را برای پیگیری زمان در طول مسابقات به همراه میآورد. تا این که در این دوره از المپیک یک ساعت ساز سوئیسی امگا کرنوگراف المپیکی خود را توسعه داد. کرنوگراف دارای یک عقربه برگشتی بود که به هر داور اجازه میداد تا بر روی همان ابزار تکیه کند تا زمان را با دقت برای بررسی زمان ردیابی کند. از آن زمان، این شرکت سوئیسی به تولید کننده زمانسنج رسمی اکثر بازیهای المپیک تبدیل شده و نسخههای فنی خود را به طور مداوم ارتقا میدهد.
کرونوگراف(Chronograph) نوع خاصی از ساعت است که به عنوان کرونومتر به همراه نمایشگر ساعت استفاده میشود. یک کرونوگراف دارای یک عقربه دوم رفت و برگشت مستقل است. با فشار متوالی بر روی دکمه میتوان آن را شروع، متوقف و صفر کرد. کرونوگرافهای پیچیدهتر از قابلیتهای..
امیرمسعود عابدین_ تویوتا آفریقای جنوبی تصمیم گرفته تا از نام معروف استارلت برای SUV شهری جدید خود استفاده کند. بنابراین این شرکت شاسیبلند استارلت کراس را ایجاد کرد. تویوتا استارلت کراس آشنا به نظر میرسد، چرا که این خودرو در واقع همان سوزوکی فرانکس و تویوتا اوربان کروزر است.
به طور قابل پیشبینی، ظاهر استارلت کراس با فرانکس و اوربان کروزر تقریباً یکسان است. عناصر خاص تویوتا به سپر جلو، نمادها و گرافیک LED روی چراغهای جلو و عقب محدود میشوند.
این تغییر نام به این دلیل است که خریداران آفریقای جنوبی از قبل با نام استارلت آشنا هستند و این خودرو را به گزینهای مناسب برای یک SUV کوچک تبدیل میکند. تویوتا استارلت کراس با طول ۳۹۹۵ میلیمتر (۱۵۷٫۳ اینچ) از معماری Heartect سوزوکی استفاده میکند. تنها گزینه پیشرانه در آفریقای جنوبی یک موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. خریداران میتوانند بین گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند. در هر دو مورد، نیرو منحصراً به محور جلو ارسال میشود.
در داخل تویوتا استار..
تینا مزدکی: هرودت اولین مورخی بود که تا آنجایی که شواهد را در دسترس داشت، در مورد زادگاه اولیه اتروسکها نوشت. او به این نتیجه رسید که در دوران جنگ تروآ، آنها با قحطی وحشتناکی روبهرو شدند؛ درنتیجه نیمی از آنها از غرب آناتولی به ایتالیا آمدن؛ پسازاین مهاجرت در ایتالیای مرکزی ساکن شدند و اتروریا را تشکیل دادند. بنابراین اکثر مورخان قبول کردند که اتروسک ها از آناتولی آمدند.
از آنجایی در هرموردی استثنایی وجود دارد؛ دینویسیوس هالیکارناسوس نیز با این ایده مخالف بود. او بر این باور بود که اتروسک ها ساکنان بومی ایتالیا هستند. برخی ادعاها که برگرفته از اسناد و مدارک قرن اول پیش از قرونوسطی است نیز، آنها بومی ناحیهای در شمال ایتالیا میداند. اما این نظریه که بر اساس نظریه مورخی به نام لیوی شکلگرفته اشتباه است. درواقع لیوی میگوید اتروسک ها پسازاینکه برای اولین بار در ایتالیای مرکزی ساکن شدند، به آن منطقه در شمال ایتالیا مهاجرت کردند. بنابراین، تنها دو نظریه متضاد در مورد منشأ اتروسک ها در دوران باستان وجود دارد.
شواهد باستانشناسی دیونیسیوس هالیکارناسوس به این دلیل که هیچ شباهتی بین..
به گزارش خبرآنلاین، اسنودن میگوید که برخلاف تصور عمومی، تراکنشهای بیتکوین کاملاً ناشناس نیستند و میتوان آنها را ردیابی کرد که برای حریم خصوصی افراد خطر محسوب میشود.
به نقل از دیجیاتو، ادوارد اسنودن در سخنرانی جدید خود گفت بهرغم تصور غلط رایج مبنی بر اینکه نقلوانتقالات بیتکوین ناشناس است، بیشتر تراکنشها را میتوان از طریق صرافیهای قانونی ردیابی کرد. این امر میتواند اطلاعات حساسی از کاربران را نشان دهد. اسنودن گفت: «تراکنشهای بیتکوین خصوصی نیستند و همه شمایی که اینجا هستید این مسئله را بهطورکلی میدانید؛ چون حالا ما در سال 2024 هستیم و دیگر سال 2013 نیست که بگوییم بیتکوین کاملاً ناشناس است و واحد پول مجرمان محسوب میشود… واقعیت این است که تراکنشهای بیتکوین دائمی و عمومی هستند و میتوان رد آنها را زد و پیوندشان را [با افراد] تشخیص داد.»
اسنودن در سخنرانی خود گفت: «وقتی آنها تاریخچه تراکنش شما را داشته باشند، تاریخچه زندگی شما را نیز خواهند داشت، میدانند چه میخوانید، چه چیزی میخرید، برای چه کسی [بیتکوین] میفرستید، از چه کسانی حمایت مالی سیاسی میکنید؛ همه این..
به گزارش خبرآنلاین، بازیهای المپیک علاوه بر به چالش کشیدن ورزشکاران، فرصتی برای نمایش و آزمایش نوآوریها برای ارتقای رقابتها هستند. در اینجا به چند نمونه از نوآوریهای تاثیرگذار بر تاریخ بازیهای المپیک میپردازیم.
المپیک لس آنجلس ۱۹۳۲: کرنوگراف
بر اساس گزارش ایسنا، پیش از بازیهای المپیک ۱۹۳۲، هر داور کرونومتر خود را برای پیگیری زمان در طول مسابقات به همراه میآورد. تا این که در این دوره از المپیک یک ساعت ساز سوئیسی امگا کرنوگراف المپیکی خود را توسعه داد. کرنوگراف دارای یک عقربه برگشتی بود که به هر داور اجازه میداد تا بر روی همان ابزار تکیه کند تا زمان را با دقت برای بررسی زمان ردیابی کند. از آن زمان، این شرکت سوئیسی به تولید کننده زمانسنج رسمی اکثر بازیهای المپیک تبدیل شده و نسخههای فنی خود را به طور مداوم ارتقا میدهد.
کرونوگراف(Chronograph) نوع خاصی از ساعت است که به عنوان کرونومتر به همراه نمایشگر ساعت استفاده میشود. یک کرونوگراف دارای یک عقربه دوم رفت و برگشت مستقل است. با فشار متوالی بر روی دکمه میتوان آن را شروع، متوقف و صفر کرد. کرونوگرافهای پیچیدهتر از قابلیتهای..
امیرمسعود عابدین_ در اول آگوست، مرکز مطالعات استراتژیک و بینالمللی آمریکا (CSIS)، گزارشی را منتشر کرد که به پیشرفت سریع چین در ساخت کشتی Type ۰۷۶ اشاره میکرد. این گزارش بر اساس دادههای ماهوارهای از ۴ ژوئیه ۲۰۲۴، میگوید که تایپ ۰۷۶ احتمالاً در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به ناوگان دریایی اضافه میشود. این کشتی پس از راهاندازی، چندین ماه یا حتی سالها زمان لازم دارد تا بهطور کامل در نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAN) راهاندازی شود.
این کشتی آماده تبدیل شدن به بزرگترین کشتی تهاجمی آبیخاکی در جهان است. ابعاد عرشه پرواز آن تقریباً ۲۶۰ متر در ۵۲ متر است که معادل نزدیک به ۱۳۵۰۰ متر مربع یا بهاندازه سه زمین فوتبال آمریکایی است.
ابعاد چشمگیر Type ۰۷۶ از رقبای آمریکایی و ژاپنی پیشی میگیرد. همچنین بهطور قابلتوجهی بزرگتر از نسل قبلی چینی خود، یعنی Type ۰۷۵ است. این کشتی جدید نشاندهنده یک پیشرفت بزرگ برای ایجاد قدرت فراتر از خط ساحلی چین بوده که نشاندهنده یک جهش قابلتوجه در تواناییهای دریایی آن است. گزارش CSIS اشاره کرد که سرعت ساخت نوع ۰۷۶ حتی با توجه به استانداردهای کارخانههای کش..
همستر کامبت به ۳۰۰ میلیون کاربر رسید؛ تعداد بالای کاربران این بازی و محبوبیتی که به دست آورده است، گواهی است مبنی بر اینکه عرضه توکن همستر کمبت یکی از مورد انتظارترین رویدادها در صنعت کریپتو خواهد بود، اگرچه جدول زمانی برای ایردراپ آن نامشخص است.
به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دیجیاتو، «سانی دیکسون»، تحلیلگر دنیای فناوری که تصاویر آیفون 16 را منتشر کرده بود، حالا نسخه پرو این خانواده را در شبکه اجتماعی ایکس به نمایش گذاشته است. در این تصویر، آیفون 16 پرو در نسخه مشکیرنگ جذابی با عنوان Black Titanium دیده میشود که در مدلهای سری آیفون 15 پرو نیز موجود بود، اما دستگاه جدید کمی تیرهتر بهنظر میرسد.
«مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر اپل فاش کرده بود که مدلهای آیفون 16 پرو در رنگهای مشکی، سفید یا نقرهای، خاکستری یا «Natural Titanium» عرضه میشوند و نسخه رنگ رز یا رزگلد جایگزین آبی خواهد شد.
تصویری که توسط دیکسون منتشرشده، نسخههای سفید، مشکی و خاکستری آیفون 16 پرو را نشان میدهند، اما هیچ اشارهای به نسخه رزگلد ادعاشده ندارند. با توجه به اینکه رزگلد یک گزینه رنگی کاملاً جدید محسوب میشود، بهنظر میرسد که اپل هنوز جزئیات مربوط به آن را نهایی نکرده باشد.
هرچند در طراحی پنل پشتی و ماژول دوربین دستگاه تفاوت قابلتوجهی نسبت به آیفون 15 پرو مکس وجود ندارد، اما براساس برخی شایعات، اپل از فرایند بهبودیافتهای برای رنگآمیزی تیتانیوم ا..
غزال زیاری: سالهاست این سؤال مطرح است که چه تفاوتهایی میان مغز یک ورزشکار نخبه و افراد معمولی وجود دارد. اینطور به نظر میرسد که همانطور که اکثر ورزشکاران، ازنظر آمادگی جسمانی در اوج هستند و قدرت فوقالعادهای دارند، ویژگیهای متعدد سیستم عصبی نیز ورزشکاران المپیکی را از بقیه انسانهای معمولی متمایز میکند.
واقعیت این است که بدن ورزشکاران آموزشدیده، در مواجهه با تغییرات محیط اطراف، بسیار برتر از افراد عادی است.
تفاوت در کجاست؟ ورزشکاران در جریان مسابقات، در محیطهایی پرسروصدا قرار میگیرند و با محرکهای صوتی متعددی از سروصدای هواداران گرفته تا صدای هواپیماها و پهپادهای بالای ورزشگاه و صدای بلندگوی گوینده ورزشگاه روبرو هستند؛ در این شرایط مغز ورزشکار باید بهسرعت تشخیص دهد که کدام صداها برای موفقیتش حیاتی هستند و کدام صداها باعث پرت شدن حواسش میشوند.
مطالعه دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا در سال ۲۰۱۹ ، حکایت از آن داشت که دانشجویان ورزشکار در تیمهای مختلف ورزشی در دستههای برتر، نسبت به گروههای کنترل همسن و همجنس خود، واکنش بیشتری نسبت به صدا دارند. تمرکز این تجزیهوتحل..
تینا مزدکی: زمانی که ادی هال بریتانیایی در مسابقات جهانی ددلیفت سال ۲۰۱۶، وزنه ۵۰۰ کیلوگرمی را برداشت، با شکستن سد نیم تنی، جهانیان را حیرتزده کرد. پسازآن در سال ۲۰۲۰، افتور جولیوس بیورنسون ایسلندی که مرد قدرتمند سریال بازی تاجوتخت بود نیز، با بلند کردن وزنه ۵۰۱ کیلوگرمی این رکورد را شکست. از طرف دیگر گرگ ارنست در سال ۱۹۹۳ با بلند کردن دو اتومبیل همراه با رانندهایشان که مجموعاً ۲۴۲۲ کیلوگرم وزن داشت؛ رکورد سنگینترین وزنهای که انسان برداشته است را به ثبت رساند.
با این شاهکارهای قدرتی شگفتانگیز، سؤالی که به ذهن ما میآید این است: سنگینترین وزنهای که انسان میتواند بلند کند چقدر است؟
کارشناسان بر این باورند که احتمالاً ورزشکاران هنوز کمتر از حداکثر ظرفیت عضلات خودکار میکنند و مشخص نیست که محدودیت قدرت انسان چقدر میتواند باشد. بااینحال، اندازهگیری حداکثر ظرفیت عضلانی یک فرد دشوار است.
یک استاد علوم ورزشی میگوید که قدرت عضلانی را میتوان با استفاده از دستگاه الکترومیوگرافی (EMG) اندازهگیری کرد. EMG با ثبت فعالیت الکتریکی تولیدشده در عضله، هم توسط سلولهای عصبی و هم با انقبا..
امیرمسعود عابدین_ یوتوپیا رودستر با نمای بیرونی فیبر کربنی به رنگ Habanero Red، با الهام از رنگ قرمز دبی زوندا، با طراحی بدون سقف بهتر به نظر میرسد. تمام عناصر طراحی مشابه نسخه کوپه است؛ چراغهای گرد دوتایی، ورودی هوای بزرگ، چراغهای دایرهای عقب، درب پروانهای شکل و اگزوز چهارگانه.
یوتوپیا رودستر بر روی رینگهای ۲۱ اینچی جلو و ۲۲ اینچی عقب سوار میشود که در لاستیکهای پیرلی P Zero Corsa Cyber پیچیده شدهاند. این لاستیکهای جدید با بررسی ABS، کنترل لغزش و کنترل کشش با خودرو ارتباط برقرار کرده و به عملکرد خودرو کنترل میکنند.
یوتوپیا رودستر دارای همان موتور ۶٫۰ لیتری V-۱۲ توربوشارژ دوقلو ساخت مرسدس مانند نسخه کوپه است. این پیشرانه ۸۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۹ نیوتون متر گشتاور را از طریق یک دیفرانسیل الکترومکانیکی در محور عقب، به چرخ های عقب میفرستد. یوتوپیا رودستر دارای حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است. خریداران میتوانند گیربکس هفت سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دستی با شیفترهای پشت فرمان را انتخاب کنند.
حتی با سقف سخت قابل جابجایی، یوتوپیا رودستر دقیقاً مشابه نسخه کوپه وزن دا..